Announcement

Collapse
No announcement yet.

Poya Asbaghi @ IFK Göteborg - Coach

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Originally posted by FF187 View Post
    Hopefully he nose what he is doing. good results lately.

    Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk

    Comment


      #32
      Interview with Poya, I sadly dont have the time to translate it so maybe some other swedish member could do this

      https://www.fotbollskanalen.se/allsv...g-inte-som-32/

      Förra säsongen lämnade Poya Asbaghi Dalkurd och tog över ett Gefle som var på väg att braka ur superettan, men lyckades rädda kontraktet med sitt nya lag. Nu står Asbaghi inför en ny utmaning som nyutsedd tränare för IFK Göteborg, som just nu befinner sig på träningsläger i Spanien inför säsongen.

      - Jag är en noggrann, bestämd men samtidigt ödmjuk fotbollstränare på samma gång, beskriver Asbaghi sin ledarstil.

      Är du besatt?
      - Ja, jag tror det. Jag tror att det är en ganska tunn gräns däremellan.

      Med sina 32 år är Asbaghi också allsvenskans yngsta tränare säsongen 2018.

      - Ålder är viktigt, för ju äldre du är, desto mer erfarenhet hinner du samla på dig. Men i andra ändan måste du också se vad du gör med dina år. Du kan vara 50 år och på ett sätt ha mindre erfarenhet än en 35-åring. Det handlar om vad du har gjort. I mitt fall känner jag att under de åren som jag har varit fotbollstränare har jag samlat på mig mycket erfarenhet. Jag har varit på träningsplanen mer än sex-sju timmar på dag under vissa perioder, framför allt tidigare under min karriär. Slår man ut det blir det väldigt mycket fotbollstimmar. På det sättet känner jag mig äldre än 32, även om jag är 32 kronoligiskt, säger Asbaghi.

      Är det så att du får nypa dig i armen när du tittar på var du är nu?
      - Ibland hinner man knappt stanna upp för att göra det. Jag tror att jag är så inne i det och tänker på nästa träning att man knappt reflekterar över det. Det kanske kommer komma sedan. Att man stannar upp och tänker på vad man har varit med om. Men nu är det så mycket fokus på nästa träning och match, så jag hinner knappt reflektera över det.

      Du är född i Iran och är en man med invandrarbakgrund i en ledande position i ett IFK Göteborg som tidigare fått kritik för att inte ta in spelare och ledare med utländsk bakgrund. Hur ser du på det?
      - Att det i sådana fall är en extra stor ära att bryta den trenden, och att ta del av ett Blåvitt som vill bryta den trenden på samma gång. Det blåser lite nya vindar, och att få vara del av det är extra stort. Det är också viktigt då att visa att det finns väldigt mycket rätt att göra så.

      Tror du att det här kan ge hopp till fler drömmande fotbollsspelande och -tränande killar?
      - Absolut. Jag har märkt mycket redan under den här tiden. Jag har träffat många personer i Stockholm som är AIK-supportrar, men som kan komma fram och säga att de mellan raderna hejar på oss just av den anledningen. Jag känner en jäkla press för alla Blåvitt-supportrar att vinna, men även för den yngre kategorin tränare som kanske har en annan bakgrund att visa att det finns många där ute som förtjänar chansen.

      Comment


        #33
        I'm going to the first official competetive game today. Its the Swedish Cup! Ill update you later on how it went and how the team played under Poya.

        Comment


          #34
          Any reading available on his story and how he got to where he is now?

          Comment


            #35
            1-0 win in the first real game of the season, it being a cup game. against Varberg. Team played really good and exciting football, what is lacking is a player up front who can score goals, currently they are looking to buy someone but i really like the 3-4-3 formation its new its refreshing and its exciting. Poya can grow in to an awesome coach

            Comment


              #36
              though i was freezing my balls off, it was minus 1 and we are currently playing in Häckens home arena and they dont have seatwarmers or anything
              took a pic at kickoff


              some fan reactions: The best signing of the season is actually Poya because we are playing good and exciting football, compared to last season of utter crap

              Comment


                #37
                Next game is against Malmö FF. League Champions in the Cup Quarterfinal on Saturday. Should be a stream up there. Lets hope Poya can grab a win and take IFK to the semi finals where the team could end up playing östersund depending if they make it that far.

                Comment


                  #38
                  Poyas team will play their first hard game this season! Today against Malmö FF in the Swedish Quarter Final Cup!

                  Livestream here: http://www.stream2watch.org/stream/74416

                  Game starts now!

                  Comment


                    #39
                    League starts on Sunday. IFK Göteborg will play their first game against Trelleborg.

                    At the same time as Saman Ghoddos is playing against Djurgården.

                    Poya Asbaghi is the youngest coach in Allsvenskan, and who knows if he does a good job he might become a future team melli coach.

                    He has made some interesting signing and who knows if some iranian agent contacts him we might get another Iranian in to the league during the summer?

                    Comment


                      #40
                      Asbaghi said in a recent interview that he has thought the team (IFK Göteborg) to play in a 3-4-3 formation but he also wants the team to be able to quickly switch to another formation mid game, and that its necessary to be able to do so to have a chance to win games this year.

                      The board wants him to be able to end up in 7th place in the league seeing how they have been struggling the past year and have a new young squad going on with many youngsters. (I me Zamboor) think that they will do better than that seeing how i have seen them play and it reminds me of how Östersund was able to make it so far in Europa League,, surley IFK troop aint that good but we will see I do believe Poya will revolutionize the team, as many other non Iranian fans of the team think cause he wants to play exciting and good football.

                      Comment


                        #41
                        Where is our German Messiah coach?

                        Comment


                          #42
                          Originally posted by rdwrrr View Post
                          Where is our German Messiah coach?
                          Alexander Nouri? I have no idea, he is probably trying to find a new job?

                          Comment


                            #43
                            First game ended in a 3-1 win.

                            Poya 1 - 0 Other teams!

                            Comment


                              #44
                              Here is the game! I love how Poya celebreates after every goal like he has won the world cup with team melli

                              Comment


                                #45
                                Im going to the game on Tuesday. Its at 19:00 be sure to stream it so you can see me ;p

                                Poya is playing his second game with the team agasint Hammarby at home.

                                Comment

                                Working...
                                X